dilluns, 1 de desembre de 2014

ENTREVISTA A JAN MILLASTRE
En Jan és el president de l'Associació Kreamics d'afectats per cremades de Catalunya. Aquesta associació es dedica a ajudar gent que ha petit greus cremades o que s'ha cremat alguna part del cos en temes psicològics, recuperació, rehabilitació, dubtes, etc... La seva pàgina web és www.kreamics.org, on es poden trobar informació i textos de diferents persones. També  s'hi pot contactar a través de la pàgina. En Jan és molt bona persona i un bon amic. El 25 d'abril del 1997 es va cremar a causa d'una explosió de gas a la fàbrica on treballava. Va patir cremades de segon i tercer grau en un 90% del cos.

·         Quants anys tenies quan et vas cremar? Tenia 19 anys
·         Quina sensació vas notar en el moment que et cremaves? La sensació era com si tot jo fos una bomba a punt d'explotar. Tenia molta pressió al cos!
·         Com va ser el dia a dia després de l'accident? Després de 6 mesos de l'accident vaig sortir d'alta de l'hospital i vaig començar a afrontar el dia a dia... Aixó es com començar una vida nova. Es molt dur. Primer has d'acceptar el teu nou aspecte i després afrontar aquest dia a dia amb la gent que t'envolta i fer que també t'accepti tal i com ets. Crec que vaig créixer molt psicològicament.
·         Va ser fàcil tornar a sortir al carrer? No va ser gens fàcil sortir al carrer, però un cop ho reflexiones t'adones que tens moltes ganes de viure i fer coses, després de tot el que has passat, i que tens la oportunitat de fer-ho! Això em motiva i m'empeny cada dia a sortir al carrer.
·         Creus que aquesta societat rebutja aquestes persones que s'han cremat i no tenen la culpa del que els ha passat? En aquesta societat hi ha tot tipus de persones... Algunes ens rebutgen però la majoria crec que es per desconeixement de la situació. També crec que hi ha persones maravelloses que ens accepten tal i com som.
·         Quantes operacions portes? De cremat porto 26 operacions.
·         Tens pendent alguna operació més? Podria fer-me alguna operació més per millorar l'estètica, però trobo que estic bé així com estic.




·         Ets el president l'Associació de Kreamics, quines coses fas dins l'Associació? Generalment a l'associació faig tutories (vaig a veure pacients cremats recentment i als seus familiars i amics propers) per explicar-los la meva experiència i ajudar-los amb els seus dubtes i la seva nova situació. També fem campanyes de sensibilització i xerrades per explicar el món de les persones que han petit cremades. Amb l'associació fem algunes sortides culturals i pícnics per ajuntar-nos i compartir experiències.
·         Fas més funcions a part de ser president? Per mi el fet de ser president de l'associació no em diferencia de la resta de components de l'associació. Tots som iguals i tots fem el que podem aportar a KREAMICS.
·         He llegit un miler de vegades el teu text d'"Ara sé que vull viure" i cada vegada que l'he llegit m’he emocionat.  Quant de temps et vas trigar a fer-lo? Et va costar molt?
·         Aquest text el vaig fer amb dos mesos de temps. Va ser una petició del meu metge de la unitat de cremats per a la revista de l'Hospital Vall d'Hebron. Sempre he pensat que vull escriure un llibre de les meves vivències però no nomes de cremat sinó de la vida en general. Vull que sigui un llibre positiu i divertit però encara no m'hi he posat per una qüestió de temps.
·         Quins consells li donaries a algú que acaba de patir un accident? Cada cas es diferent, però en general el primer que li diria és que en aquell precís moment  et cau a sobre el món i creus que no te'n sortiràs... Els dic que en aquest moment ja han caigut a terra i a partir d'ara s'han d'aixecar per seguir caminant el camí de la vida, per gaudir-la tot el que puguin. Que la recuperació serà dura i hi han de posar moltes ganes i sobretot moltes forces! I que, quan pensin que ja no poden més, que em facin una trucada i jo estaré allà per animar-los.

Moltes gràcies, Jan!

Aleixo Paz, 3r C




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada